Όχι άλλο καθισιό! Δεν θέλει κόπο… Θέλει τρόπο!

Άλλη μία έρευνα που αποδεικνύει τον αρνητικό ρόλο που παίζει το καθισιό στην υγεία και το βάρος μας έκανε αυτή την εβδομάδα το γύρο του διαδικτύου και των social media. Τίτλοι όπως “Το καθισιό προκαλεί διπλάσιους θανάτους από την παχυσαρκία!” ταξίδεψαν από ΜΜΕ του εξωτερικού σε όλα τα μεγάλα τοπικά online μέσα.

Τα συμπεράσματά της; Όσοι κάθονται περισσότερες από 8-9 ώρες την ημέρα (δηλαδή σχεδόν όλοι) έχουν αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης όχι μόνο παχυσαρκίας, αλλά και πολλών άλλων νοσημάτων, από προβλήματα στα οστά, στη μέση και τα γόνατα, μέχρι και διαβήτη, καρδιαγγεικά κτλ. Αν είστε έτοιμοι να παρατήσετε το άρθρο αυτό γιατί πιστεύετε ότι δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα γι’αυτό, μήν το κάνετε ακόμα! Διαβάστε παρακάτω μερικές μικρές συμβουλές πού όλοι, πραγματικά όλοι, μπορούμε να ακολουθήσουμε καθημερινά και να σπάσουμε τον φαύλο κύκλο του καθισιού:

1. 20 λεπτά περπάτημα την ημέρα αρκεί για να ξεμουδιάσεις (μυαλό και σώμα) και να θέσεις το σώμα σου σε κίνηση.
2. Σηκωθείτε για 2-3 λεπτά κάθε μισή ωρα καθίσματος. Κάντε μια βόλτα στο διπλανό γραφείο, ανταλλάξτε μία κουβέντα με το συνάδελφο, κάντε μια μικρή δουλειά στην κουζίνα αν είστε σπίτι.
3. Καλύτερα όρθιοι παρά καθιστοί. Αν δεν μπορείτε να πάτε μακριά, έστω και το να σηκωθείτε για δύο λεπτά κάθε ώρα είναι καλύτερο από το να κολλήσετε για ώρες σε μία καρέκλα ή ένα καναπέ.
4. Κάθε δύο ώρες καθισιού σηκωθείτε και κάντε δύο λεπτά ασκήσεις stretching για να ξεπιαστείτε. Με άλλα λόγια, τεντωθείτε! Κάνει καλό!

Αναστάσιος Παπαλαζάρου,Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

 Πηγή: www.nutrimed.gr